Yüksek Lisans |
AYTEN ŞUVAK |
Feminist ethics in Angela Carter's works "Nights at the Circus" and "The Passion of New Eve" |
Boğaziçi Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İngiliz Dili ve Edebiyatı Ana Bilim Dalı |
2001 |
Yüksek Lisans |
ENGİN KAYA |
The social construction and change of consumer identity, ideology and spectacle: A study of credit card commercials in Turkey from 1989 to 2004 |
Boğaziçi Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Diğer |
2005 |
Yüksek Lisans |
NADİR ÖPERLİ |
The Entel: Representations of a degenerated intellectual figure in cartoon strips |
Boğaziçi Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Eleştiri ve Kültür Araştırmaları Ana Bilim Dalı |
2006 |
Yüksek Lisans |
BERİL SÖNMEZ |
The Construction of space audience in contemporary public and practices: Three examples from İstanbul |
Boğaziçi Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Eleştiri ve Kültür Araştırmaları Ana Bilim Dalı |
2006 |
Yüksek Lisans |
SERKAN DELİCE |
The construction of masculinities in orientalist discourse: A discussion of Lady Mary Wortley Montagu`s the Turkish Embassy Letters |
Boğaziçi Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Eleştiri ve Kültür Araştırmaları Ana Bilim Dalı |
2005 |
Yüksek Lisans |
ZEYNEP ATALAY |
Showcases of nostalgia: Presenting historical images for consumption in Rahmi Koç Museum and Miniaturk |
Boğaziçi Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Eleştiri ve Kültür Araştırmaları Ana Bilim Dalı |
2005 |
Yüksek Lisans |
LONİ DİANE SNYDER |
The new integration tests and materials in the Netherlands, Germany, Baden-Wurttemberg, and the United Kingdom: The Muslim other and the change from multiculturalism to assimilation |
Boğaziçi Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Kültürel Çalışmalar Ana Bilim Dalı |
2006 |
Doktora |
AYLİN ALKAÇ |
Narratives of erotic desire and discourses on desire: From discord to concord |
Boğaziçi Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İngiliz Dili ve Edebiyatı Ana Bilim Dalı |
2008 |
Yüksek Lisans |
AYŞE BALAMAN |
Animated critical theory: Nasrettin Hoca anecdotes as an animation of theories of Marx, Foucault and Simmel |
Boğaziçi Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Eleştiri ve Kültür Araştırmaları Ana Bilim Dalı |
2010 |
Yüksek Lisans |
HANDE YALINATEŞ BİLGEN |
A voice for Eurydice Approaching the Orpheus myth from a feminist perspective |
Boğaziçi Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İngiliz Dili ve Edebiyatı Ana Bilim Dalı |
2010 |
Yüksek Lisans |
ABBAS BOZKURT |
Bodily fluids and formless bodies: Bataille reads Küçük İskender |
Boğaziçi Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Eleştiri ve Kültür Araştırmaları Ana Bilim Dalı |
2011 |
Yüksek Lisans |
BERFU ŞEKER |
Resignifying the mainstream: Transgender embodiment in cinema in Turkey |
Boğaziçi Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Eleştiri ve Kültür Araştırmaları Ana Bilim Dalı |
2011 |
Yüksek Lisans |
TOLGA YALUR |
Male sameness and female difference: A deconstructive analysis of Atıf Yılmaz's adı vasfiye/her name is Vasfiye (1985) |
Boğaziçi Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Eleştiri ve Kültür Araştırmaları Ana Bilim Dalı |
2013 |
Yüksek Lisans |
ZEHRA BALCA ERGENER |
Changing conventions of landscape photography in Turkey: From Ara Güler to Nuri Nilge Ceylan and Seçil Yersel |
Boğaziçi Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Eleştiri ve Kültür Araştırmaları Ana Bilim Dalı |
2007 |
Yüksek Lisans |
MİRAY ÇAKIROĞLU |
Reconstructing the city and the citizen through the Istanbul courses |
Boğaziçi Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Eleştiri ve Kültür Araştırmaları Ana Bilim Dalı |
2014 |
Yüksek Lisans |
MÜRÜVET ESRA YILDIRIM |
Another way is possible: Looking at women's lives through the filter of divorce |
Boğaziçi Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Kültürel Çalışmalar Ana Bilim Dalı |
2015 |
Yüksek Lisans |
ÖMER FARUK PEKSÖZ |
Formations of the body: Talal Asad and the secular |
Boğaziçi Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Eleştiri ve Kültür Araştırmaları Ana Bilim Dalı |
2015 |
Yüksek Lisans |
ÜMİT CONTUK |
Rootless trees and wingless bees: An exploration of migrant identity, home, nostalgia and trauma in the Island of Missing Trees and The Beekeeper of Aleppo |
İstanbul Kültür Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / İngiliz Dili ve Edebiyatı Ana Bilim Dalı |
2024 |
Yüksek Lisans |
MERVE GÜLER ÖZBOLAT |
Repressed Female Bodies in Contemporary Feminist Dystopias: Leni Zumas' Red Clocks and Sophie Mackintosh's Blue Ticket |
İstanbul Kültür Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / İngiliz Dili ve Edebiyatı Ana Bilim Dalı |
2024 |